Dekpol Budownictwo realizuje zakład produkcyjny dla firmy POSCO INTERNATIONAL w Brzegu

Pierwsza w Polsce fabryka koreańskiej firmy POSCO International powstaje na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park”. We wtorek, 11 czerwca, odbyło się uroczyste wbicie łopaty pod tę inwestycję.

 

Budowa nowej fabryki w Brzegu

W wydarzeniu udział wzięli m.in.: Andrzej Buła – Marszałek Województwa Opolskiego, Violetta Jaskólska-Palus – Burmistrz Miasta Brzegu, Ambasador Korei w Polsce Lim Hoonmin, Dyrektor Generalny POSCO International Lee Young-woo oraz przedstawiciele generalnego wykonawcy inwestycji Dekpol Budownictwo.

Powstający obiekt to odpowiedź na popyt związany z szybkim rozwojem ekologicznego sektora motoryzacyjnego – w zakładzie będą produkowane komponenty do samochodów elektrycznych. Warto podkreślić, że z technologii POSCO International korzysta większość pojazdów elektrycznych produkowanych przez światowych producentów (m.in. Hyundai Motor Co. oraz Kia Corp).

­­- Nowy zakład produkcyjno-magazynowy POSCO International to nowoczesny i wymagający projekt istotny dla całego regionu – podkreśla Mariusz Niewiadomski, Dyrektor Operacyjny, Członek Zarządu Dekpol Budownictwo ­– Jako generalny wykonawca mamy doświadczenie w branży e-mobility, co pozwoliło nam wziąć udział w przetargu POSCO i zdobyć to zlecenie.

Przygotowanie pod budowę inwestycji o powierzchni zabudowy ponad 21 000 mkw. wymaga m.in. głębokich do 9 metrów wykopów i specjalnych fundamentów pod maszyny precyzyjne. Fabryka powstanie na działce o powierzchni 10 ha.

To znaczące, że zabezpieczyliśmy bazę produkcyjną w Europie, w czołówce ekologicznego przemysłu samochodowego, po Azji i Ameryce Północnej – podkreślił Na Jeong Su Prezes Zarządu POSCO International Poland JS. – W przyszłości zrobimy krok naprzód jako globalny producent ekologicznych części dzięki dodatkowej współpracy z głównymi europejskimi producentami samochodów.

Warto dodać, że pierwsze zamówienie na produkcję rdzeni silników napędowych złożyła już firma Hyundai-Kia Motors. Będą one stosowane w samochodach elektrycznych produkowanych lokalnie w Europie. Rozpoczęcie produkcji masowej zaplanowano na drugą połowę 2025 roku, począwszy od produkcji 1,03 miliona sztuk.